Smulkiosios motorikos lavinimas – svarbi logopedinių pratybų dalis. Dalinuosi akimirkomis iš logopedinių pratybų, skirtų smulkiosios motorikos ir pažintinių procesų lavinimui. KODĖL LABAI SVARBU LAVINTI VAIKŲ SMULKIĄJĄ MOTORIKĄ? Smulkioji motorika – tai judesiai, kuriuos atliekant dalyvauja smulkieji kūno raumenys (pirštų, riešo, akių). Juos lavinti yra ypač svarbu, jei siekiame, kad vaiko kalbos raida būtų sklandi. Vaikams reikia lavinti rankų pirštelius, plaštaką, riešą. Aktyvindami pirštukų pagalvėles, skatiname vystytis kalbą, nes jose esantys centrai susiję su galvos smegenų zonomis, atsakingomis už kalbą. Ne veltui yra sakoma: „Juda pirštukai – lavėja kalba“.

Lavinti vaikučio smulkiąją motoriką puikiai galite ir namuose. Priemonių, kurių prireiks, apstu kiekvienuose namuose. Virtuvėje galima rasti labai daug naudingų užsiėmimų. Tarkim, verti tuščiavidurius makaronus ant virvutės, ar ant plastilinu padengtos lentelės įspausti įvairias kruopas, žirnius bei pupas. Smagūs įvairūs rūšiavimo žaidimai: pupelių, kaštonų, gilių ir kt. gamtinės medžiagos.  Puikus užsiėmimas, miklinantis mažųjų pirštelius, yra įvairių lipdukų, aplikacijų klijavimas, popieriaus plėšymas mažomis skiautelėmis. Labai naudingas sagų, užtrauktukų, spaustukų, segtukų segimas.

Nepamirškite lavinti vaiko smulkiosios motorikos – vaikas turi kiek įmanoma daugiau dirbti savo mažais ir dar nepaklusniais pirštukais. Kuo vaiko piršteliai darysis vikresni, tuo jo kalba taps suprantamesnė. Tačiau svarbu, kad veikla atitiktų vaiko amžių. Mažyliui turi būti įdomu ir ne per sunku.

1-3-ejų metukų sulaukę vaikučiai jau gali perdėlioti daiktus, juos rūšiuoti, apversti, atitaikyti formas, o vėliau ir laikyti šaukštą, puodelį, piešimo priemonę. Ikimokyklinukai įveikia dar sudėtingesnes užduotis – karpo, veria karoliukus, konstruoja, susega sagutes ir užtrauktukus, geba varstyti batraiščius, siūlus, naudoja įvairius įrankius.

3-7 metų vaikams pagrindiniai užsiėmimai, padėsiantys lavinti smulkiąją motoriką bei tinkantys jų amžiui: piešimas, rašymas (punktyrinių linijų jungimas, įvairių elementų, spausdintinių raidelių rašymas), karpymas, smulkių detalių vėrimas (karolių, makaronų, sagų ir kt.), rišimas, pynimas, mozaikų, dėlionių dėliojimas, konstravimas, segimas (sagų, segtukų), įvairių įrankių naudojimas. Taigi, sėkmės ir pirmyn! (nuotr. R. Jonaitienės)

1 [Desktop Resolution] 2 [Desktop Resolution] 3 [Desktop Resolution] 3a [Desktop Resolution] 4 [Desktop Resolution] 5 [Desktop Resolution] 6 [Desktop Resolution] 7 [Desktop Resolution] 8 [Desktop Resolution] 9 [Desktop Resolution] 10 [Desktop Resolution] 11 [Desktop Resolution] 12 [Desktop Resolution] 13 [Desktop Resolution] 14 [Desktop Resolution] 15 [Desktop Resolution] 16 [Desktop Resolution]

 

Logopedė Renata